Het is nu of nooit

Ik hoor de laatste tijd mijn klanten steeds dezelfde zin zeggen

Heb ik iets gemist?
Is er een trend op social media?
Het lijkt wel of er iets in de lucht hangt.
Het is opvallend hoe vaak ik deze zin hoor. En ik word hier als coach natuurlijk heel blij van.

Laatst zei (ik noem haar maar even Maria) het ook weer. Maria werkt bij een groot bedrijf en geeft leiding aan een receptie. Een jaar geleden begon ze met veel enthousiasme aan haar nieuwe baan bij dit bedrijf. Maar van dat enthousiasme is maar weinig over. Er is altijd gedoe. Vorige week was het weer zover. Er was een probleem met de bezetting.
1 receptioniste moest naar de tandarts
1 wilde een vrije middag
En 1 zat bij een overleg

Gevolg: er zat niemand bij de receptie. Maria was zelf die middag buiten de deur voor een afspraak en toen ze weer terugkwam, zag ze dat de HR adviseuse achter de receptiebalie zat. De dames hadden wel gezegd dat ze afwezig zouden zijn, maar Maria ging ervan uit dat ze even met elkaar zouden afstemmen. Niet dus. De frustratie spoot bij Maria uit haar oren.

En zo zijn er tal van voorbeelden. Het gaat steeds mis met de communicatie. Maria wil wel positief, constructief en zakelijk zijn, maar elke keer doet er zich weer een incident voor zoals hierboven, en verdwijnen haar goede intenties als sneeuw voor de zon. Maria was moe en gefrustreerd. Ze betrapte zichzelf erop dat ze steeds naar de klok zat te kijken. Ze hoopte dat het snel 17.00 uur zou worden, zodat ze eindelijk naar huis kon.

Maar zo wil Maria helemaal niet werken. Ze wil gewoon een leuk contact hebben met de 3 dames van de receptie. Ik hoef echt niet hun beste vriendin te worden, verzekerde ze me. Maar ik wil van dit gezeur af. Zo meteen zit ik volgend jaar hier nog steeds met dezelfde frustraties als nu.
“Het is nu of nooit” zei ze gedecideerd. Ik ga er nu werk van mijn werk van maken.

Gelukkig hebben we een hele ommekeer kunnen bewerkstelligen en de receptie functioneert nu naar behoren.
De receptionistes waren blij met haar
De directeur gaf haar een compliment
En Maria was natuurlijk ook heel blij

Nou moet je niet direct denken, dat wil ik ook. Ik ga die Heleen even bellen en binnen no time is alles geregeld. Je moet nog steeds zelf aan de slag om een receptie of afdeling beter / efficiënter / commerciëler te laten werken. Maar het is in ieder geval gerichte energie. En je loopt niet steeds achter de feiten aan. Het is een kwestie van werken aan een helder doel.

Heb jij ook het gevoel dat het nu of nooit is? Mooi zo! Het is tijd voor nieuwe positieve energie. Geef me een belletje en we gaan aan de slag.

Please note:


  • You can select a different language at the bottom left of your screen.

 

  • All texts were originally written in Dutch and are translated by Google, so translations may sometimes appear or be interpreted differently than intended. Think of Dutch sayings, for example.

 

Enjoy viewing and reading my website!

Dit zal sluiten in 0 seconden