Bel me: 06 23 03 10 90

Bel ons: 06 23 03 10 90

Heleen

Toen ik in 1991 mijn diploma haalde voor mijn directiesecretaresse opleiding, lag de wereld aan mijn voeten. Na een jaar van hard werken, was het me toch maar mooi gelukt. En nu een leuke baan vinden. Vol enthousiasme ging ik aan de slag. Met al mijn actuele kennis, klaar voor de perfecte baan. Maar in de echte wereld gebeurde het tegenovergestelde.

Alles wat ik bij Schoevers had geleerd, was meer de meest ideale situatie.
“Je moet niet denken, Heleen. Dat doe ik wel voor je”. Toen mijn baas dat tegen me zei, drong het eigenlijk niet eens zo tot me door. Pas toen ik thuis was, kwam de boosheid naar boven. Daar zat ik dan, bijna bovenaan die apenrots. Ik was secretaresse van de CEO van een bedrijf met meer dan 400 medewerkers. De andere collega’s van de afdelingen noemden ons “high society” (echt waar!). Maar zo voelde dat voor mij absoluut niet. Ik ben ongeveer 4 jaar bij dat bedrijf gebleven. Daarna was ik werkzaam als PA, managementassistente en directiesecretaresse. En elke keer had ik wel een probleem met één van mijn managers. Als je net onder die directielaag zit en je kan een beetje goed observeren, dan zie je al gauw wat er mis is in een organisatie. Elke keer kon ik mijn haren uit mijn hoofd trekken: zien ze dan niet dit… en zien je dan niet dat….

Totdat het moment kwam dat ik zelf teams ging aansturen. Een team after sales, een groep receptionisten en een secretariaat. Toen kwam ik erachter dat managen helemaal niet zo makkelijk was als ik gedacht had. Ik had me voorgenomen het zoveel beter aan te pakken dan al die managers die ik had, maar dat viel toch wel tegen.

Nu had ik dus aan beide kanten van de tafel gezeten. Als directiesecretaresse, fulminerend op haar manager en als manager, balend van haar team. Ik sprak hier met anderen over. Wat bleek: iedereen heeft last van zijn/haar manager. En al die managers hebben weer last van hun assistentes. Ik dacht: hier moet ik iets mee. Ik ben in mijn vrije tijd opleidingen gaan volgen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. En dat was het begin van On Top Managementcoaching.

Ik ben van mening dat het secretaressevak uit 2 aspecten bestaat. Ten eerste heb je het mentale aspect. Hoe zit je als mens in elkaar. Je kunt nog zo goed notuleren, de agenda kan fantastisch ingepland zijn, als je niet de juiste mind set, een gezonde stoot zelfvertrouwen en een positieve houding hebt, ga je het zwaar krijgen op je werk.

En daarnaast heb je het secretariële aspect. Al die dingen die je op de directiesecretaresseopleiding hebt geleerd.

Ik geloof vooral in een zakelijke en praktische aanpak in het werk. Met positieve, concrete en SMART acties die je de volgende dag kan toepassen in je werk. Oef, mijn klanten worden hier super blij van. Gewoon het idee dat je controle hebt over je eigen situatie.

En verder...

  1. de naam On Top heeft te maken met mijn hobby klettersteig (een vorm van rotswand beklimmen);
  2. en als je de top hebt bereikt en On Top bent, dan heb je overzicht en controle over de situatie;
  3. ik krijg weleens te horen dat ik vrij zakelijk en direct ben (maar het komt uit een goed hart);
  4. ik kan goed ‘out of the box’ denken;
  5. ik stop echt alles in mijn giechel. Behalve honing, slagroom en champignons;
  6. ik heb 40 paar schoenen, maar thuis loop ik altijd op blote voeten;
  7. ik hou van lekker chique lunchen in een mooi restaurant;
  8. en als ik Prince hoor, word ik weer helemaal blij.

Zou jij meer willen weten over de mogelijkheden bij On Top Managementcoaching? Geef me dan een belletje: 06 - 2303 1090 of stuur een mailtje: info@ontopmanagers.nl

 

Even voorstellen...