Bel me: 06 23 03 10 90

Bel ons: 06 23 03 10 90

Referentie HSV

In ons bedrijf krijgen wij veel e-mails, soms 60 – 80 per dag. Daarnaast liet de inhoud weleens te wensen over. Als je bijvoorbeeld een mail naar een groep stuurt, reageert niemand. Soms werd er teveel emotie verwerkt in een e-mail, wat een beetje agressief overkwam. Daarnaast werd de e-mail bijna als een soort whatsapp gebruikt, waardoor er nog meer onnodige mails verstuurd werden.
Maar hoe moet het dan eigenlijk wel?

Daarom hebben wij de training gedaan bij Heleen van On Top Managementcoaching. De onderwerpen die zij in haar training behandelde, waren:

  • Timemanagement en persoonlijke effectiviteit; m.a.w. hoe ga je om met veel mails en hoe kan je je werk beter indelen.
  • Intern e-mailverkeer: hoe maak je nu een duidelijke mail en hoe zorg je ervoor dat een deadline wordt gehaald.
  • Extern e-mailverkeer: hoe maak je een goede offerte die de juiste ‘tone of voice’ van ons bedrijf weergeeft. Waarbij ook gelet wordt op opbouw en opmaak. Hoe handel je een klacht goed af.

Wij weten zeker dat deze onderwerpen ook bij andere bedrijven spelen. Wij vonden dit een prima training. We merkten de volgende dag al dat er minder e-mails werden gestuurd. Wij kunnen deze training aan iedereen aanbevelen die van de frustraties rond e-mailverkeer af wil.

Ronald Bosch
Manager Customer Service HSV P&I